Sugen?

Jag börjar bli mer och mer sugen på att utbilda mig inom hälsa och träning och joba med det, i allafall som en bisyssla. Jag tycker att det är så pass roligt och intressant och jag vill föra det vidare till andra. Cheesy. :)

Självklart är pt högsta drömmen, men bla priset gör att det får dröja ett bra tag. Överst på listan i övrigt står kettlebellsintruktör, trx, gyminstruktör och kanske till och med core. Ska kolla upp lite utbildningar och vägar att gå.

Berätta gärna ni som är instruktörer på ett eller anant sätt hur ni kom dit ni är? Utbildning, tankar, positivt, negativt osv.

Kommer dock fortsätta jobba me det jag gör och fortsätta att försöka komma in på den utbildning jag söker till. Många järn i elden. Så ska det va.

Kommentarer
Postat av: jossan

Åh va härligt att du vill börja jobba med träning! Jag utbildade mig till instruktör för 2,5 år sedan och har älskat jobbet varje dag sedan dess! Började utbilda mig inom aerobics, men har vidareutbildat mig vid senare tillfällen och leder idag många olika typer av pass.



Mitt tips är att du börjar med någon utbildning där du får en bra grund (gärna en som även innehåller teori). Helst någon träningsform som är ganska populär, så har du större chanser till jobb efter utbildningen. För det är där det gäller: att få in en fot! När man väl lyckats ta första klivet in på arbetsmarknaden så brukar det rulla på ganska enkelt i den här branschen sedan. Träningsbranschen växer ju ständigt, och därmed även möjligheterna till jobb.



Att jobba med träning passar också utmärkt att kombinera med andra sysselsättningar, som plugg och jobb. Det är nog så de allra flesta gör - få klarar av att leva på bara träningen. Men enligt mig är träningen helt klart det bästa extrajobb man kan ha. Underbar känsla att alltid få gå till jobbet med ett leende på läpparna :)

Lycka till!

/Jossan

2011-01-30 @ 18:11:41
URL: http://metrobloggen.se/gymjossan
Postat av: jossan

ps: Kolla www.aerobicweekends.com. De brukar ha bra coreutbildningar som inte kostar så mkt!



ps2: Gyminstruktör är en jättebra start påväg mot pt. Hos många utbildningar är detta nämligen steg 1 i pt-utbildningen (du kan alltså bygga på därifrån senare om du vill bli pt senare).

2011-01-30 @ 18:14:18
URL: http://metrobloggen.se/gymjossan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0