Plufsig = kolhydrater?

Jag skrev ju tidigare att jag har känt mig tjock och plufsig på sistone, ur form liksom, efter de sista dagarnas kostintag. Lite för myclet bröd, pasta, socker och annat. Så jag tog mig i kragen och började äta som jag vet att jag mår bra av, dvs mer protein, mer fibrer, mindre kolydrater och bara bra sådana. Och bara efter 2 dagar så är det som om kroppen har blivit fastare, mindre plufsig och musklerna runt magen syns igen! Helt otroligt hur mycket vätska jag måste samlat på mig och helt otroligt vilken skillnad kosten gör och hur snabbt det går! Det känns iallafall jättebra att vara tillbaka, känna mig stark och "på väg" igen. Bra där!

Tröttheten kan också bero på lite sockerabstinens? :/

Vilken kosthållning mår DU bra och dåligt av?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag mår helt enkelt toppen av att äta lite kolhydrater, mycket protein och lite fett! Eftersom jag har ätit så de senaste 6 veckorna så känner jag mig ALDRIG uppsvullen om magen längre och är inte heller särskilt gottsugen. =D

2010-09-15 @ 12:33:48
URL: http://lolabambola.blogspot.com
Postat av: Linnea

Sv haha jo precis, jag har faktiskt ingen större lust att gå upp vid 5 för att träna, även om jag kanske KAN haha. Det får duga med eftermiddags/kvälls motion ;)

2010-09-15 @ 16:56:10
URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

jag blir allmänt hängig av kolhydrater! Har dragit ner på det igen och det känns så bra!



Krams

Postat av: Satu

Exakt sådär funkar jag med! Blev ju på tok "för" mycket snabba kollisar nere i Gran Canaria, nu har vi varit hemma i 1 vecka och käkar som ja brukar göra, mindre kollisar och fullkornsvarianter och mkt protein så börjar magen redan tighta till sej, och resten av kroppen för den delen också :) Riktigt intressant manick den här människokroppen ;)

2010-09-16 @ 11:29:50
URL: http://www.metrobloggen.se/Saaatu
Postat av: Warrior

Mindre kolhydrater är nyckeln! Mår fantastiskt bra utan det och unnar mig ibland :) Magen blir ett riktigt gasmoln med dom haha...

2010-09-17 @ 22:07:13
URL: http://weightlosswarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0