Tidsbrist

vad tiden rinner iväg. Lillen är hemma från dagis nu i mellandagarna, dagisbarn ska väl också få ha lite jullov? detta innebär full rulle för min del. Full rulle innebär också väldigt lite tid till träning. Har precis jobbat några timmar och lillen sover sött. Man blir lite fast med barn, inte bara att dra iväg när som helst. Och barnvakter är svårt att få tag på, särskilt på kvällar.
Så idag är det en påtvingad vila för min del.

Funderar lite generellt över hälsa och träning. Det är mycket prat om nyårslöften hit och dit och klart man blir påverkad. Det känns ju lite spännande varje gång det blir et nytt år. Som om något magiskt plötsligt skulle hända och allt det man drömt om plötsligt skulle slå in just dettta kommande år 2011. Kanske är det därför det är så frestande att avlägga sina löften?
Jag ska inte lova nåt, jag ska bara gör mitt bästa 2011. Så, det får bli mitt löfte.

Vad har ni för nyårslöften?



Kommentarer
Postat av: HappyWeight

Jag gillar nyårsafton. Jag gillar att jag kan börja på en ny kula, ruta ett. Förra året la jag att jag skulle sluta röka som nyårslöfte och rökte som vanligt på kvällen men innan vi skulle gå hem lämnade jag kvar ciggen hos min kompis och har inte rökt sen dess. Nyårslöften får en stark innebörd hos mig som gör att jag inte vill bryta det jag lovar. Så jag ska köra på ett löfte i år med. Det är lite småförändringara, som te.x att köra sockerfritt, mindre alkohol. Har redan besegrat mina två största löften - sluta röka och börja träna. Nu är det småjusteringar som sker 2011.. :)

2010-12-28 @ 09:43:14
URL: http://happyweight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0