1 mars 2011

Axlar & mage.
Axlar - 5 övningar
mage - 4? övningar


Testade även mina nya Vibram fivefingers! 1 km på löpbandet blev det. Häftig känsla! Kände av musklerna i fötterna med en gång, mycket att jobba på där. Vaderna känner jag först nu efteråt.
Mitt första intryck av barfotalöpning är väldigt positivt! Kände mig lätt som en fjäder även m det ändes lite märkligt ovant i början. Att bara småjogga kändes rätt konstigt, emn så fort man ökade farten så flöt det på hur bra som helst! Tjurruset barfota alltså?

Bild lånad härifrån!

Kommentarer
Postat av: Hans

Eller hur! Så jäkla nice tänk dig när du springer ute sen, det är helt magiskt!!



SV: axlar, ja det är en muskel som jobbar i lite olika riktningar, så det är därför jag har koll

2011-03-02 @ 08:06:35
URL: http://hans.shapemeup.se
Postat av: Pernilla Be

Coolt med barfotaskor! Undrar om mina hälsporrar hade pallat det. Jag tror också att musklerna i fötterna jobbar helt annorlunda utan vanliga skor. Så det skulle kanske till och med hjälpa mot hälsporre? Fast mitt problem är egentligen att jag är plattfot, så jag behöver mina inlägg tror jag. Finns det någon forskning på det? Det är kanske skorna som är problemet, att fotens muskler inte får jobba som det är tänkt!?



mvh//pernilla be

2011-03-02 @ 22:19:01
URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0