Ändrar om lite

Jag tänkte som sagt ändra om lite i styrketräningen. HIttills har jag mest kört rena muskelgrupper, axlar för sig, triceps för sig osv. Nu tänkte jag under en period köra blandade pass. Minst tre övningar, varav en basövning, gärna fler. Olika muskelgrupper. Jag tror att min kropp behöver "vakna till lite" plus att jag är ju ute efter en mer funktionell styrka än bara ren råstyrka i bänknpress om ni förstår vad jag menar.

Så detta innebär alltså blandpass och framför allt HÖGRE TEMPO! Mycket mjölksyreträning, hög puls , cirklar och superset.

Jag tar gärna tips, råd och synpunkter på detta.


Jag kommer fortsätta med kettlebell 1gång/vecka och simning 1 gång/vecka och självklart kommer jag att fortsätta springa, minst 3 pass i veckan. Börjar få lite smått panik över Göteborgsvarvet. GYmmet ca 3 gånger i veckan, helt beroende på tid och barnpass.


Kommentarer
Postat av: Hans

Sjukt jobbig träning, men sjukt kul också!! Det gör ont att få ordning på kroppen! gytt!



Japps, jag tror folk bara tar för givet när man inte har jacka på sig nu när det ändå är kallt ute. Farbrorn idag hade rätt kass hållning, så jag tror inte han hade blicken så högt.... han tittade mest i golvet.

2011-01-24 @ 14:02:23
URL: http://hans.shapemeup.se
Postat av: Fighting Spirits

Det är bra att chocka kroppen ibland och träna lite anorlunda som du yttrycker det, vakna till liv! =)



Ja vem har inte liiite smått panik inför varvet, hua...

2011-01-24 @ 14:02:37
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: En blogg om viktminskning,kost och träning.

hej hej fin blogg :) är du intresserad av kost,viktnedgång & träning LÄS MIN BLOGG : lowcarbdiets.blogg.se

2011-01-24 @ 19:54:17
URL: http://lowcarbdiets.blogg.se/
Postat av: HappyWeight

Bortglömd men grym övning är ju sitta 90 grader när du vilar mellan andra övningar. Mina ben dog i ett par dagar efter det. Den har hamnat på mitt träningsschema nu.

2011-01-30 @ 10:57:38
URL: http://happyweight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0