Lat i storstan

Det blev en långweekend i Sthlm och en lat sådan. Jag försökte få till liiite fysisk aktivitet men det fick jag inget gehör för, det var bil och tåg för hela slanten och gå själv kändes inte så kul. Kom hem igår och då blv det en pomena, hade tänkt gymma idag, men barnvakten (pappa) bestämde sig för att ett parti golf var viktigt idag. Imorgon är han uppbokad vid lillans sovtid, då ska det svettas och pressas. Vilken abstinens man får!

Jag skulle behöva lite hjälp av någon snäll och hjälpsam själ som kanske läser detta? Jag blir ofta lite förvirrad av alla övingar och har sällan en plan när jag går till gymmet, skull behöva tips på ett bra program, alltså övningar för olika dagar, typ som axlar och armar, ben och sumpa, bröst och rygg ller nåt. Jag använder nästan uteslutande fria vikter, inga maskiner , eller itne s många.Någon som känne sig manad? ;)

Sedan tar jag gärna tips på sajter i sammanhanget träning, kost och sånt.

Ha en bra dag i blåsten!



Kommentarer
Postat av: Milla

Hej!

Vad kul att du funderat på att läsa till brandman, behövs fler tjejer =)

Hmm, jadu det där med skolorna är bra struligt... Kan ju inte jämföra speciellt mycket annat än vad man hört på omvägar. Tror båda har ganska så stora problem på lärar och resursfronten just nu men de hoppas jag kommer ordna sig =)

Sandö ligger ju väldigt fint till om man tycker om natur och så men annars så är de väldigt ödsligt. Så vill man ha fler större städer i närheten så skulle jag nog välja Revinge. Men jag trivdes på Sandö och de flesta lärarna är riktigt bra =)

Eftersom det inte finns så mycket annat att göra runt omkring så har man massor med tid för att träna ;)



Jag har fått ett sommarvik inom Södertörnsbrandförsvar i sommar, fasta tjänster däremot verkar det vara snålt om...

Arbetsmarknaden just nu är ganska så mättad med utbildade brandmän, men om ett par tre år så kommer en hel del gå i pension så då kommer det förhoppningsvis finnas fler jobb!



Hör av dig om du har fler frågor om jobbet som brandman :)



MVH Milla

2010-06-02 @ 21:33:59
URL: http://firefighter.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0