Vad är det med folk?

Alltså... jag tränar, ja, men inte tränar jag överdrivet mycket.
Jag kollade igenom det senaste halvåret och gjorde ett medelvärde, i genomsnitt ligger jag på 4,5 pass i veckan. det är ju INGNETING! Visst, mer än den glade motionären, men absolut inte för mycket, inte ens på gränsen till för mycket!
Då är dessa pass uppdelade på styrketräning, löpning och kettlebells. Men folk omkring mig verkar ha fått för sig att jag tränar maniskt, övertränar, helt besatt. Vad är det med dem?
Det känns nästan som att jag måste smyga och hymla med min träning ibland, att folk himlar med ögonen och tittar lite oroligt på mig om jag säger att jag varit och tränat. Är det fler som råkar ut för detta? Jag tycker iallafall att det är YTTERST MÄRKLIGT detta beteende bland folk runtom mig.


Kommentarer
Postat av: HappyWeight

Haha, känner igen det där! På jobbet tycker folk jag är galna som kör pwalk innan jobbet. Det är ju vanlig motion! Alldeles för mycket tydligen för människor som inte tränar.. What´s wrong with that??



Tack för din kommentar. Dock håller ångesten koll på mig så får jag det har jag gjort fel.. Men jag ska försöka att vara mänsklig ;) kram

2011-01-11 @ 12:13:41
URL: http://happyweight.blogg.se/
Postat av: Cilla

Åhh sådana människor , det är sådana som inte tränar själv och anser att 4,5 dagars träning är för mycket.Men det är det inte. Det är sunt att rra på sig. Kroppen är gjord för att röra på sig:)

2011-01-11 @ 15:45:03
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: BENITA

TRÄNA PÅ! Det är bara bra! :D

Postat av: Pia

Det kan vara så enkelt att folk ör avundsjuka... Tråkigt är det när det inte kan acceptera ens levnadstil, man gör ju det för man tycker om det och mår bra av det.



Inget att bry sig om, gör som hundarna skaka av dig och gå vidare och pissa på de som pissar på dig.. ;)

2011-01-12 @ 11:08:12
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Dom mår väl dåligt för att som själva inte pallar röra på sig.

Störigt med sånna kommentaer från folk, visst finns det dom som tränar alldeles för mycket, men dom som gör det tränar mer typ varje dag eller massor av timmar i sträck.

2011-01-14 @ 16:41:00
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se
Postat av: Katarina

Många tänkvärda inlägg ;) Angående detta så är det självklart bara ren avundsjuka!

Jag är inte nöjd själv om inte jag tränar 4-5 pass i veckan och "normal" motionären eller icke motionären förstår såklart inte.



Allt handlar ju om vad vi utgår ifrån och vad man har för mål med sin träning. Är träningen en livsstil eller är det något påtvingat som man lovar sig till nyår för att sedan minska ner till max 1 pass i veckan?.....



Sv: Tack för pepping hos mig ;) Uppskattas!

2011-01-19 @ 09:39:00
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0