Dagisbarn & baciller

Alla dessa sjukdomar! Vad trött jag är på det hela. Det ena avlöser det andra. Tokig är vad jag blir. frustrerad. Irriterad.

Jag är annars aldrig sjuk, lite snorig och tung i huvudet men ytterst sällan feber, kräk och sånt. Men ni anar inte vad dagisbarn drar med sig hem?
Barnet har haft alltifrån regelrätta förkyningar till kröksjuka/maginfluensa, till öroninflammation, 40graders feber, hosta tills hon spyr, ont i halsen och andra oidentifierbara sjukdomar. En och annan bacilusk försöker sig ju självklart bita mig också!
Och pga extrem sömnbist och en stressig livssituation så orkar inte mitt immunförsvar riktigt kämpa  emot helt och fullt. Men jag blir bara så där mesigt halvsjuk, inte tillräckligt sjuk för att få ligga i sängen, men itne ritkigt frisk så man orkar göra ett bra jobb, tröna, leva.

Allvarligt talat, snart reser jag bort. Själv. Någonstans utan dagisbarn och baciller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0