Vikt och sånt.

Jag har som många andra alltid strävat efter att bli smalare och framförallt att väga mindre! Som om de där siffrorna  på vågen äger någon slags magisk kraft som bestämmer ens värde. Ju mindre desto bättre. Right?
Det lustiga nu är att jag väger lika mycket som jag gjorde innan jag blev med barn, men storleksmässigt är jag mindre! Och sedan årsskiftet så har jag gått ner ca 2 storlekar, men väger bara 2-3 kg mindre. Det tycker jag är lite fascinerande.
När jag ser på bilder från när jag vägde som minst, ca 12-15 kg mindre än nu så ser jag bara en utmärglad tjej med en inte så frisk kropp (eller knopp heller för den delen). Muskler är grejen! Jag mår bra, jag är stark, jag är frisk och jag struntar helt i kg! Våga vägra väga!

Kommentarer
Postat av: Sandra

ha ha, ja skrev just ett inlägg om det här i min blogg! Jag känner exakt samma sak som du gör! Muskler is tha shit och vad vågen säger är oxo shit, bullshit! ;-)

2010-09-08 @ 12:24:14
URL: http://lolabambola.blogspot.com
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

Härligt! :-)



Och tack. Nu är mitt delmål 3 inte långt borta.

Krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0