Mål!

Jag verkar ha fastnat på distanser på drygt 6 km. Efter den sträckan så känner jag mig liksom "klar". Nu måste nåt ändras. 6 km är okej, men då får det gå fortare, öka farten rejält. Eller så får jag öka distansen. Det är målet för de nästkommande veckorna. Mer fart och/eller längre sträcka. Inga konstigheter alltså.

Målet konditionsmässigt är så klart Göteborgsvarvet i maj och midnattsloppet i augusti. Kan bli fler!
För att nå dit så tänker jag löpträna minst 3 ggr i veckan, varav 1 pass ska vara intervaller, back/trappträning eller fartlekar, stärka muskler med styrketräning och försöka gå ner ett par kilo så man inte har så "mycket" att släpa på. 64 kg är en bra vikt för mig och två kilo mindre underlättar när man ska springa långt!

INgen stress, jag tar dt i den tid det kommer,jag hr fram till maj på mig!

Målet med Göteborgsvarvet då? Ja, egetnligen är det bara att komma runt i  någon slags springstil, alltså ingen gång. Tiden tänker jag inte fokusera på. Inte i dagsläget iallafall.
Midnattsloppet som bara är 1 mil kommer målet bli att komma under timmen.

Ikväll blir det trappintervaller! Hujedamej!


Målet med styrketräningen är att bli stark! Mer konkreta mål är att klara chins utan maskin, likaså med dips+vikt. Jag ska bli stark i bänkpress då jag suuuuger vid den övningen. Tekniken verkar itne ligga för mig.
Jag vill även bli stark i "basövningar" som marklyft, benböj. Teknik även där.

Sammanfattning:
Springa milen under timmen
Springa en halvmara
Bli stark
Egna chins och dips
Stark och bra i bänkpress, marklyft och benböj


Vad har ni för klara mål med träningen?


Kommentarer
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

sv: Tack så jättemycket! Fint av dej :-)



Och du kämpar på bra med din träning. Kul att läsa! Själv brukar jag sätta upp och skriva i min almanacka hur jag ska träna, men följer det inte så bra. Mest promenader blir det men nu ska det börjas med gym och sim igen.



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0