Chins och träningsvärk

Oj oj oj vilken träningsvärk!
Det blev ju ingen kettlebell igår då mannen är bortrest och ingen barnvakt fanns att tillgå, likaså idag. Å andra sidan så är näsan lite snörvlig och snorig idag så det är väl lika bra det.
Men åter till träningsvärken. Kom verkligen åt hela axlarna igår, hur skönt som helst. Har även en grym träningsvärk i en del av ryggen, lite åt det övre hållet och in mot mitten av ryggen. Tror det kan bero på alla chins jag gjorde igår. Har ju gett mig den på att klara chins utan assist innan nyår.

Testade olika grepp igår. jag har ju bara kört med handflatorna mot mig och axelbrett grepp. Igår testade jag att köra handflatorna utåt från mig och se där, det gick lite lättare, provade med ett bredare grepp och också och jises, ännu lättare! och döma av träningsvärken i ryggen idag så skulle jag gissa på att det kanske tog lite mer och bättre? eller så är det bara alla dips av olika slag jag utförde hmm..

Vilket grepp kör DU i chins och varför? Vad är skillnaden? vad är "det rätta"?

Stora frågor som rör sig i mitt huvud på gymmet... ;)

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Aldrig kört chins faktiskt :O



Sv: Ja, det är uppdelat i tre olika delar som är lite mixade: strength, abs och cardio. Ska berätta mer om detta i ett annat inlägg tänkte jag!

2010-10-15 @ 18:30:14
URL: http://maliniform.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0