Att be om hjälp

Jag har insett att jag inte klarar det längre, inte själv. Jag behöver hjälp, eller stöd, att få ordning och rätsida på livet. Så jag ringde psykiatrin och bad om hjälp.
Bakgrunden är att jag har fått ADHDdiagnos, över ett år sen, jag har gått på minnesträning då jag vill undvika medicinering till varje pris. Och kanske har träningen hjälpt lite, jag kan hålla fokus längre, kanske. Men på så många andra plan så står det still. Eller står still är väl fel uttryck, det är som en jäkla hönsgård i mitt huvud hela tiden, ska nåt göras, utföras, organiseras osv då blir det som en virvelvind i hönsgården. Jag har iallafall insett att det itne funkar, jag behöver mer hjälp. Kanske behöver jag bara ett bollplank med någon som förstår och kan ge rätt stöd utifrån de problem jag har, utifrån min diagnos. Folk i min omgivning har svårt att förstå. jag har svårt att förklara. Många tycker bara att det ADHD är på låtsas osv.
Får se när de återkommer, ibland är väntan lång.
En liten sten lättade iallafall från hjärtat när jag hade ringt samtalet.



bild lånad från google


Kommentarer
Postat av: Sandra

Va skönt för dig, ibland kan man faktiskt inte göra allting själv (även fast man tror/vill det) att komma till insikten att man behöver hjälp är en styrka och inte en svaghet. Hoppas det ordnar sig! Kram

2010-11-01 @ 14:20:09
URL: http://lolabambola.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Tack för titten!!

Tur att vi inte är ensamma om att veta att det definitivt inte är på låtsas :-)

Ha en fin dag!

2010-11-01 @ 16:10:55
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

sv: jag tror inte syrran kommer blogga men vi får se :)

Postat av: Warrior

Kram till dig!

2010-11-01 @ 21:39:26
URL: http://wellnesswarrior.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0