14 november 2010

BBB. Ben, bröst & biceps. Jag var stark, det gick bra, höjde många vikter. Och bäst av allt. KOm åt rumpan så in i helvete! Bästa övningarna ever!

Blev ett pass för lite med gym i vekcan och många pass mindre med löpning. Många faktorer spelar in. Barnpassning är den största bidragande orsaken till det hela, en lite ömmande rygg är en annan. Tycker det är tråkigt att jag ska behöva ha dåligt samvete för att jag ber om hjälp (av make till på köpet) med passning av barn nån timme hit och dit när ajg ska träna, gymma, löpa. Det är som att det itne är legitimt att spendera tiden på annat sätt än med sitt barn HELA tiden. Har väldigt svårt att tro att det är likadant för killar. Nej de verkar få dra iväg till träningar och gym hur ofta de vill utan att det ens är konstigt. Det är ju jag som har störst ansvar för barnet iallafall, den som tar hand om ehnne mest, gör mest, spenderar mest tid med henne. Och ändå ska jag ha dåligt samvete för att jag vill göra saker utan henne ibland. Men hennes pappa, han kan vara iväg hur mcyekt som heslt, ingen nmner nåt om att han försakar sitt barn, istället blir han prisad för den lilla tid han ägnar åt henne. Orättvist och klassiskt problem. :(

Ja jag vaknade på helt fel sida imorse.

Kommentarer
Postat av: Ta tag i ditt liv!

Hej! Ramlade in här och vilken inspirerande blogg du har - kul läsning! Jag själv är nybörjare när det gäller både träning och bloggande :-)

Ville bara säga att jag känner igen det där med dåligt samvete och att man ska behöva BE om egentid när man har små barn! Nu är vår son så stor som 8 år och min man och jag delar mycket på ansvaret, så nu har jag inte direkt något att "klaga" på. Men många män tänker nog helt enkelt inte på det... De är så vana att leva sitt liv precis som vanligt, medan vi tjejer får mycket större livsomställning när vi får barn. Stå på dig och försök skita i det dåliga samvetet! Alla mår bättre av att mamma får egentid, både barn och föräldrar i slutänden. Kram och lycka till =)

2010-11-15 @ 18:15:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/tatagidittliv
Postat av: Julia

Äh man MÅSTE få ge sig själv åtminstone en timme om dagen, annars blir man ju tokig. Tänk att du gör ditt barn en tjänst iom att du ger sig själv tid, tränar och försöker hålla sig stark och frisk - en pigg och glad mamma är väl det bästa? :)



Kan hålla med om att det är sjukt att det känns mer "tillåtet" för killarna att få ta en "time-out" ibland. :/

2010-11-15 @ 19:24:14
URL: http://juliaelhag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0