10 november 2010

Intervaller i trappan!
7-6-5

Första 7 gick sjukt lätt och enkelt, wow-känsla liksom! De nästkommande 6 kändes tyngre, men ändå okej.. och så kom vi då till de sista 5. MY FUCKIN' GOD! Mina ben verkligen dog, som cement, knappt de orkade lyftas i sista stegen. "Sista! NU kör vi som fan!" hör jag kompanjon bredvid och så tog jag i för kung och fosterland med mina sista undangömda krafter och KÖRDE!

Frågan är bara; varför ska det vara så jäkla svårt att få med fler att springa?

Ursäkter man hört:
Nej  jag har så dålig kondis så jag kommer aldrig orka. (ehh logiken i det?)
När det är kallare än 10 grader (vi snackar +grader här) så får jag så ont i lungorna om jag springer.
Jag kommer bara snubbla.

Vad är den bästa/sämsta ursäkt du har hört eller kanske använt själv?

Kommentarer
Postat av: Warrior

Ja du, att man ska ut och gå istället t.ex., träna gym är tråkigt och att man är lite förskyld. En kompis som användt ALLA ursäkter och sen på fester skryter hon med att ingen vill börja kickboxas med henne MEN hon vet att jag älskar träning men inte hon frågar mig inte så blir jag förvånad för jag aldrig ens hört henne nämna att hon vill göra det.. Jo minsann, rejäla grejer gillar hon, inte gym tydligen.. Haha. Blir så irriterad på sånt alltså! Sen såna där som är jättestolta för de gymmar ibland så skriver dom det på facebook och får en massa "duktig du är!"-kommentarer fastän man bara tränar en gång i veckan (+ skiter i kosten totalt)- för en annan är det ju vardagsmat att träna så det blir ju lite tjatigt att uppdatera det varje gång på facebook.. haha Ville bara spy ur mig lite



Nej, jag håller med. imorgon ska jag till gymmet. Funkar inte träna hemma, ger upp och det är inte ens roligt.. Kommer bli ett jävla hallelujah moment. Känner mig helt tjock och galet stressad över sena kvällar jag jobbat nu och inte hunnit träna SÅ imorgon ska jag koppla bort allt och tänka med KROPPEN, bara köra. :D

2010-11-10 @ 22:44:06
URL: http://wellnesswarrior.blogg.se/
Postat av: Cissi

Va gärna med i min dagens blogg tävling om du vill! :)

2010-11-10 @ 22:46:47
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Anneli

"Jag kan inte komma på träningen idag, jag lekte nämligen med min anakonda och hade glömt mata den sååå,,,,, den åt upp mitt vänstra ben. Jag kommer dock nästa vecka när jag lyckats hämta benet i magen på min orm. Typ som apport, den äter, jag hämtar"



Min tränare gick dock inte på det, så jag var tvungen att gå ut i kylan och springa ändå. Jag som tyckte att det var en vattentät ursäkt!

2010-11-10 @ 23:28:54
URL: http://sjukatanke.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det är många ursäkter man hör. Inte bara för att springa.. "Jag har inte tid" kanske är den mest UTTJATADE ursäkten någonsin, och den är bara dålig! Bra jobbat med intervallerna. Själv gruvar jag mig alltid för intervaller då jag vet hur jobbiga de är! :P

2010-11-11 @ 07:22:11
URL: http://doofie.shapemeup.se
Postat av: Malin I Form

Oj, finns många otroligt dåliga ursäkter och inte bara till att springa, utan att röra på sig överhuvudtaget.. "jag har inte tid" eller "jag har inte råd" är ju klassiska!



Sv: Ja, det är en perfekt julklapp :D

2010-11-11 @ 08:36:53
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: Sanna (Runningcrazy)

Bra inlägg! Hoppas det får igång några soffpotatisar ;-)



Och vart bor du som INTE har snö?! Jag trodde alla hade en dm ungefär.



Jag har en labradorpojke - han älskar dock vintern och rullar hellre fram än går. Då går det inte lika snabbt framåt som när det inte är frost/snö. :P



Kan du träna med din hund då? för visst hade du en?

2010-11-11 @ 08:48:24
URL: http://runningcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0