Nu börjar det kännas!

Nu börjar jag märka av en förändring i kropen, den känns hårdare, fastare och defintivt STARKARE! Känns så bra! För en gångs skulle får det gå i lagom takt, inget hysteriskt bantande eller överdrivet tränande. Bra jobbat! Visst, dragen ligger och lurar och vill lura ner mig i ätstörningsträsket eller hetsträningen, men jag tvingar mig själv till rutiner och ett lugn! Det verkar funka, även i krisiga tider som detta!

Fredagens träning
Gym- armar, axlar och rygg & mage
Lördagens träning
En timmes promenad med hunden
Söndagens träning
En timmes promenad med hunden
Dagens träning
Gym - axlar, rygg, mage, triceps & biceps

Det är svårt nu, att komma iväg. Svårt med barnpassning etc. Lite väl mycket på gång också.  Men jag gör så gott det går.

Kommentarer
Postat av: CANDY A LA TRÄNINGSFREAK

Dietfuel och vanligt vassle tas på samma sätt och är ju båda protein bara att dietfuel är en blandning av kasein och vassle istället för ren vassle. vill du gå ner i fettvikt och bygga muskler så ska INGET protein överkonsumeras eftersom du oftast får i dig tillräckligt bara via maten. styrketränare har en förmåga att äta protein i överdrivna mängder. äter man mer protein än vad kroppen kan ta upp så omvandlas det istället till fett och du kommer gå upp i vikt. man brukar räkna med att man ska få i sig ca 0,8g protein per kg kroppsvikt. jag föreslår att du kollar upp ur mycket protein du får i dig bara via maten och därefter tillsätter dietfuel om det behövs. Tidpunkter spelar egentligen ingen större roll men efter träningen är det som viktigast att få i sig protein ellr också innan du går och lägger dig för att tillföra kroppen protein under natten då musklerna bryts ner. :)

2010-05-18 @ 21:51:25
URL: http://caandydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0