Högskoleprov vs. rullbandstest

Ahh! Jag blir tokig! Galet sjukt besviken på mig själv, på min otur, men mycket mig själv! Klantigt klantigt klantigt! Högskoleprovet gick åt H*****E och jag överdriver inte! Gick ju heltm okej sist och nu trodde jag att jag skulle höja mig ett par snäpp, det är allt som behövs för att komma in på distans på brandutbildningen. Men nej... jag vet itne riktigt vad som hände, eller jo det vet jag, men det är så dumt. Jag körde totalt på LÄS-delen. Jag gjorde på ett sätt som jag blivit tipsad om och det visade sig inte funka alls på mig. Nästa block var LÄS det med, det är ju alltid en utprövningsdel på högskoleprovet, dvs man gör två av ett test, vilket vet man inte innan, och ett av dessa test räknas inte i i poängen utan är endast till för utprövning inför kommande prov. Den andra LÄS-delen så gjorde jag iallafall på mitt sätt och det gick sjukt bra! Gjorde likadant på engelskan också och den gick jättebra den med. Men gissa vilken LÄS som togs med i poängen? Jo självklart den första LÄSen! Typiskt!

Jag har varit sur, ledsen, arg, besviken om vartannat. Men ingen idé att gräva ner sig, nu får jag sikta på nästa test i höst. 23e oktober. Detta innebär att jag får vänta ytterligare ett halvår på att få börja plugga!
Visst skulle jag kunna söka in på skolan, men jag vill gå distans. Skulle inte klara att vara infrån bebisen så länge, hon måste ju vara kvar hemma och jag skulle bara få se henne på helgerna. Knappt.

Å andra sidan så gick rullbandstestet galant, inga problem alls. När jag testgick i höstas så gick jag på 5,6 km/timmen, nu gick jag bara på 4,5 km/tim. Otroligt vilken skillnad det gör! Sist tyckte jag också att det var jobbigast för nacken, rygg och axlar med all tyngd, den här gången kändes det inte alls, däremot så blev det kramp/mjölksyra i vaderna. Märks att gymmet hjälper! Konstigt vore det väl annars!

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0